Mutiara Amaly Vol-31 Mutiara Amaly Vol 32 Mutiara Amaly Vol 33 Mutiara Amaly Vol 34 Mutiara Amaly Vol 35 Mutiara Amaly Vol 36

Kamis, 26 Februari 2009

Akhir Kalam Majalah Mutiara Amaly


KepadaNya

Mentari pagi terbit di timur aku melihatnya.

Menjelang malam dia tertidur aku melihatnya.

Debur ombak datang bisikan malam, aku mendengarnya.

Angin laut dingin bawa berita, aku mendengarnya.

Hangatnya matahari diatas kepala, aku merasakannya.

Dinginnya air laut saat pasangpun, aku merasakannya.

Hanya kesyukuranku atas semua nikmat Nya yang sering kulupakan.

Memang betul.. kalau ada masalah, mengadulah kepada Allah... Rasulullah mengajar umatnya untuk meminta pertolongan melalui sabar dan sholat... bila ada masalah jangan mengadu kepada makhluk... jangan meminta kepada makhluk... bersabarlah dari mengharap dari makhluk... tetapi dirikanlah sholat.. minta bantuan Allah... alirkan air mata di dalam sujud dan doa... adukan segala-galanya dari hati... Memang Allah senantiasa bersama hamba-hamba Nya yang beriman... Allah mendengar isi hati mereka yang mendekat kepadaNya... dan pertolongan Allah ke atas orang beriman itu terlalu dekat, sehingga sekiranya mereka meminta bantuan Allah, datang bantuan Allah... Kisah dalam hadith tentang para Sahabat yang berdoa, belum sempat turunkan tangan dari menadah berdoa, Allah turunkan hujan di kebun seorang Sahabat sewaktu kemarau... Sebelum turun tangan dari menadah doa, Allah hidupkan kembali keledai yang sudah mati... Ulama' berpesan...teruskan meminta kepada Allah... perasaan malu adalah hasil tipu daya syaitan yang mau hentikan berdoa dan berharap kepada Allah.

Mohon taufiq dari Allah untuk bertaubat, dan mohon taufiq supaya rajin berdoa... sebenarnya Allah cukup suka hambaNya yang selalu meminta dariNya... makin banyak diminta, makin Allah suka...
Ads
Adsvertisement

0 komentar:

Posting Komentar

 
Ads Ads Ads Ads Ads Ads

Mutiara Amaly vol 26. Copyright 2008 All Rights Reserved